Hemma igen:)

Flög hem från Ume igår. Flyget skulle gå 1330. Gunhilds flyg gick 1615 så jag fick vänta själv ett bra tag på Arlanda innan hon skulle dyka upp, var inte jättekul, men fördrev tiden med att prata med mammsen och Lars på telefon och trycka i mig en veggo burgare på Max så tiden gick hehe. Det mest MYSKO med resan var att jag och Gunhild skulle flyga samma flyg från Arlanda men vi hade fvått olika bussar hem till Lysekil,
hon skulle vara hemma 2200 och jag 2340 -.- ...
Undrar verkligen varför vi inte fick samma lokalbuss :S Och borde ju varit hon som skulle kommit hem senare än mig då jag åkte nästan 3 timmar före hemme från Umeå då mitt flyg var fullt...
Föruton resan hem så har helgen varit riktigt trevlig, vist en del hemlängtan men förutom den så :)
På lördagen var det som sagt sittning och utgång efter det. Var tre rätters middag,
men duktig som jag är skippade jag efterrätten :) Var en massa spex som studenterna hade under middagen så det mesta man åt var kallt... Innan sittningen på Lördagen så var jag och Gunhild och andra ungdomar som inte ville spela vollyboll en vända på stan. Jag var snål som vanligt och köpte schampo för slitet hår på Åhlens.
Blev även en light läsk på Mc Donalds, även där var jag duktig och skippade den frestande Mc Flurryn som Gunhild tog... Efter stadsrundan bar det hem till Camilla och Jonas för att byta till klänning och sminka mig.
Efter sittningen som var klar ca 22, var det av till En krog som fanns på studentområdet. Köpte en cider och en redbull vodka för 95 spänn (vilket var BILLIGT) dock fick jag inte i mig redbullvodkan för det snurrade i min mage...
Så det blev att ge bort den till Gunhild som inte direkt sa nej hehe.
Söndagen var rätt chill, brunch och utvärdering var det enda som stod på programmet innan avfärden.
Kl 1850 var vi framme på Landvetter där Lars väntade för att plocka upp oss:) Var så fint under hemresan från Arlanda, solnedgång över havet mot Danmark var inte fel att se från luften.. Låg en massa båtar ute till havs för att invänta lotts.
På hemvägen måste vi satt rekord från Landvetter, åkte ca 20 över 7 och tog 2020 färjan till Lysekil:)
var rätt skönt att vara hemma rätt tidigt...
Vi bestämde oss att ta pizza till middag, när pizzan var hämtad och Gunhild avsläppt tyckte jag att det lucktade skinka... Så vi lyfte på locket och mycket riktigt vi hade fått en pizza fel.. .Lars skulle haft Fungi men fick Caprichosa...
Så vi fick ila till Pizzerian och de fick göra en ny innan stängningsdax, den felaktiga pizzan fick vi med som tröst så vi åkte med den till Gunhild, som inte direkt sa nej över att få en gratis pizza...

Är en liten sumering över min helg. Har varit mycket, men intressant, jag vet nu 110% att jag vill bli civilingenjör innom kemiteknik, vilket känns skönt att jag hittat min väg... Var även SÅ kul att träffa Camilla igen, hon hade inte förändrats mycket, hon var fortfarande samma Camilla som den jag umgicks med som 10 åring.
Nope nu  är det dax att hjälpa Lars med sitt plugg och sedan ev åka ut och rida Amadeus.
Puss Elin


Kommentarer
Postat av: delsboersk

det ska jag oxå bli :D:D:D

2009-03-20 @ 07:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0