Strulig skola...

Dagen började helt okey. Skolan började 0940 med samhällskunskap (vilket enligt  mig är en rätt okey start efter ett lov).. Vi skulle kolla lite på EU, vilka regler och lagar som finns innom det. Nathalie och jag valde att resa innom EU. 
Efter det var det dags för lunch, för en gångs skull så gick det NÅSTAN att äta *skratt*. Idag serverades falaffel, dillsås och potatis på den vegetariska menyn. Var egentligen rätt okey om inte falafflarna varit så torra och såsen så trögflutande så jag fick för lite. Men iallafall så efter lunchen (som jag även varit duktig att plugga kemi en timme under, se och häpna ;) )så trodde jag att det var Kemi A. Men efter att klockan blivit 1200 och inga elever och ingen lärare uppenbarat sig så insåg jag att det troligtvis inte skulle vara kemi idag. Efter att surt stegat ner till Gunilla i receptionen och vällt över med min frustration så kom vi fram till : Kemin var flyttad... Dock så funkar schemabytet skapligt för mig, men är ändå lite sådär... varannan torsdag kommer mitt schema vara: Marinbiologi 0830-1110, sedan efter det Kemi A 1230-1400. och varannan vecka: Kemi A 0830-0950, Biologi B 1020-? och efter det Kemi A igen mellan 1230-1400. Morr undrar hur schemaläggare tänker egentligen. Bara för att man går en specialinriktad natur så skall man kunna klara av att ha flera tunga ämnen på samma dag? Aja jag ska inte klaga, skall vara glad att jag ens KAN läsa kemi A, då det såg rätt tungt ut ett tag med alla schema ändringar och krockar...
Fick iallafall glädja mig med att komma men tidigt idag vilket kändes riktigt gött! Idag så skall jag nog ta tag i hushållsbestyr och gå en promenad. Är ju besatt att gå ut och gå en långpromenad varje dag nu, så att vikten kan komma ner. Jag har ju inte ätit socker produkter på flera månader nu så känns som om jag borde lyckas...
Nä ska nog ta och vila och njuta av en soft eftermiddag :)

Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Therése

SV: Ja, precis :)

2009-04-14 @ 15:10:50
URL: http://terreh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0