Elin goes hurtigbulle again :)

Känns underbart för på något sätt har jag fått tillbaka den kraft jag hade för ett år sedan :).
Vist jag har alltid haft lite mage och jag har gått upp och ner, men när jag gick i ettan på gymnasiet så var jag ändå rätt nöjd, vist jag var mullig men jag orkade springa en mil utan paus, göra 30 armhävningar utan paus, 100 sittupps och sådant... Jag hade verkligen slitit som ett djur för att orka med det! Jag åt inget godis och jag levde sunt.
Sedan för ett och ett halvt år sedan så ändrades allt. Jag började komma in i en värld jag aldrig känt till förut: Killar och känslobekymmer och krossade hjärtan igen och igen.... Jag började äta godis igen och slutade att röra mig flera ggr om dagen som jag gjorde förut. Detta resulterade i att jag gick upp kanske 20 kg... 
Jag får tacka min lyckliga stjärna att jag alltid haft liten rumpa och A-kupa för annars hade jag nog sett ännu mera fördjävlig ut än vad jag gjorde xD
Nu för några månader sedan då jag varit inne i ett stadigt förhållande i nästan ett år med en underbar person så bestämde jag mig för att detta kan inte fortsätta... Jag vill inte få hjärtproblem! Jag strävar inte efter att bli en pinne som Anna skipper skulle vilja ha mig om jag skulle träffa henne, utan jag strävar efter att JAG skall vara nöjd och må bra :) Är inte det huvudsaken?^^ Iallafall så har jag slutat äta produkter som innehåller socker, jag har börjat röra på mig, med min ekonomi har jag varken råd med joggingskor (som jag måste ha om jag springer för jag pronerar kraftigt så jag får knäproblem) eller ett gymkort, men lite armhävningar hemma, sittupps och långa raska promenader får räcka för mig. Jag har även börjat dricka mycket kallt vatten för det är ju bra för kroppen,
rena den och sedan förbränner man mera då man stoppar i sig kalla saker än varma:)
Vist jag har konstant smärta över ena njuren bak sedan snart 3 månader (vilket enligt doktorn på jouren var tillfällig muskelsträckning) men Elin är piggare än någonsin och har mera överskottsenergi!

Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0